Whale watching, Newcastle & Sydney!

3 oktober 2014 - Canberra, Australië

Hoi allemaal,

Na de leuke tijd in Byron Bay bij Thomas zijn familie, waar we trouwens nog sterren hebben gekeken snachts, dramatisch verloren hebben met (Australische) triviant en ook nog een koala hebben bekeken die zat te chillen in hun achtertuin, was het weer tijd om door te gaan.

De reis bracht ons verder naar Port Macquarie (spreek je uit als port Maquauruhuh...). Daar was niet gek veel te beleven en ook geen wifi. Dus we hadden weer een excuus om naar de Macca's (McDonald's) te gaan. We besloten om maar een whale watching tour te doen, aangezien we dat nog niet hadden gedaan.

Met niet al te hoge verwachtingen gingen we er heen. We hadden namelijk al wel eens walvissen gezien maar die waren heel erg in de verte, en dan zag je af en toe een vinnetje of wat water omhoog spuiten. Het begon al erg leuk want het bleek geen gewone boot te zijn maar een supersnelle speedboot, waar je op een zitje moest zitten alsof je op een paard zat in een draaimolen. We schoten weg over het water en eigenlijk vonden we dit al ons geld waard. Totdat we de eerste walvis uit het water zagen schieten. Saskia dacht eerst dat het een zeilboot was, zo hoog sprong die. In totaal hebben we denk ik wel 5 verschillende walvissen gezien.

Na deze tocht besloten we nog "even" naar het koala ziekenhuis te lopen. Dit bleek natuurlijk weer super ver te zijn maar het was zeker de moeite waard. Daar hebben we allemaal schattige koalas gezien die door oma-vrijwilligers met de hand werden gevoerd. Die avond hadden we een mexicaanse avonden en hebben we met het hele hostel rond de tafel getafeltennist. Uiteindelijk was er dus veel meer te doen dan we dachten.

De volgende dag gingen we verder naar Newcastle, een stadje boven Sydney. We dachten hier wat studentenleven te vinden maar helaas viel dat een beetje tegen. Wel stikte het van de pubers omdat het schoolvakantie was. In het hostel raakte we aan de praat met een interessant gezelschap van een meisje (18), een man (42) en een vrouw (51) die een verpleegkunde opleiding deden en daar een aantal weken stage liepen. Ze hielden heel erg van bier drinken dus dat hebben we dan ook de tweede avond gedaan. Jammer genoeg sloot de kroeg om half 11. Omdat we nog een hele dag hadden voordat we de bus naar sydney hadden, hebben we nog de hele dag art galleries en musea bezocht.

Die avond gingen we door naar Sydney, daar sliepen we eerst twee nachten bij Nick, de zoon van Pamela en Brian en de broer van Justin. Na heerlijk uitgeslapen te hebben, hadden we nog even een middagje de stad bekeken. De volgende dag was Nick vrij en zijn we langs de buitenwijken van Sydney gereden. Met hem hebben we een paar hele mooie plekjes gezien en uiteindelijk in de kroeg naar de finale van de footy aussie style cup gekregen. We begrepen er niet veel van, behalve dat Sydney volledig werd ingemaakt.

Tegen het einde van de wedstrijd kregen we een smsje dat Kris was geland en dus gingen we snel richting Hostel. Daar hebben we nog 3 nachtjes geslapen en samen met Kris de rest van de stad bekeken. Een heerlijk Nederlands weekend en het was super om Kris weer te zien!

Onze reis gaat verder met Saskia haar ouders in de Blue Mountains (die wel degelijk blauw zijn) !

dikke knuffel,

Funky Frits

P.S. Sorry voor eventuele typfouten, allemaal op de ipad getypt dit.

1. Ingrid de Waard:
    3 oktober 2014
    Wat een leuke verhalen Funky Frits!
    Heel veel plezier in de blue mountains.Steekt mooi af tegen je roze kuif.
    Dikke knuffel van de moeder van Nina