Surfs up!

3 oktober 2014 - Canberra, Australië

Hallo lieve lezers,

Helaas hebben we ondertussen afscheid moeten nemen van Thomas, maar gelukkig hebben we nog wat herinneringen die we met jullie kunnen delen.

We waren gebleven in Surfers Paradise, waar we, verassend genoeg, zouden leren surfen! Vol goede moed vertrokken wij de eerste ochtend voor onze 20 min wandeling naar de surfschool. Iets later aangekomen dan gepland begonnen we eindelijk aan de surfles. Als snel werd het duidelijk dat het niet zo makkelijk was als gehoopt. Niet alleen moet je op het juiste moment op je board klimmen, maar dan ook nog een keer weten op te staan en te blijven staan. Ook was het steeds terug de zee in lopen erg zwaar. De volgende dagen hebben we doorgebikkeld met spierpijn en uiteindelijk is het Thomas en Nina gelukt om te blijven staan en zelfs een groene golf te pakken! Saskia kwam wat minder ver en bleef bij de witte golven steken. Naast het surfen hebben we in surfers paradise lekker op het strand gelegen en zijn we uit geweest.

De volgende stop was Byron Bay. We hoopte hier ook nog wat golven te pakken, maar die waren helaas afwezig. In plaats daarvan hebben we wat rondgefietst, het beroemde lighthouse bezocht, en gezwommen. Na een paar dagen werden we opgepikt door familie van thomas, met wie we een natuurpark bezocht hebben en een bbq lunch gehouden hebben.

Veel liefs! Frits