Brisbane

16 september 2014 - Surfers Paradise, Australië

Funky Fritzz in da house!

Na vier weken in kleine stadjes te hebben doorgebracht, bereikten we op zondag 7 september eindelijk de eerste grote stad: Brisbane. In de aanloop hiernaar zeiden veel backpackers dat ze Brisbane maar niks vonden, en dat er weinig te doen was, maar voor ons was het juist fijn om weer in een stad te zijn met cultuur (gratis musea!), geschiedenis (hoe kort die dan ook is), en veel mensen (zelfs een universiteit, met een erg levendige campus).

We begonnen met een verblijf in het familiehuis van Thomas z'n Australische familie, waar de grootouders bijna hun hele leven hebben gewoond. Daar zijn we drie nachten blijven slapen, in het gezelschap van een van Thomas z'n achterneven, Dale, en achtertantes, Allison. Voor hen hebben we een stamppot gerecht klaargemaakt, lekker hollands. Een paar andere familieleden zijn ook een keer langsgekomen voor een etentje.

Na het familiehuis, wat verder van het stadscentrum zat, zijn we verhuisd naar het huis van Justin en Erin. Justin is de zoon van Brian en Pamela, waar we in Bowen langs zijn geweest, en samen met Erin heeft hij twee kleine zoontjes van 2 en 5. Afgezien van het feit dat ze om 6 uur 's ochtends wakker werden, was het ontzettend leuk om met ze te spelen. Vooral Nina voelde zich helemaal thuis met de kinderen.

Vanaf het huis van Justin en Erin konden we een ferry nemen die via de rivier Brisbane invaart. Brisbane ligt dus ook (voor de verandering) niet aan de zee, maar juist een stuk binnenlands aan de rivier. In deze dagen hebben we een paar musea gedaan, en een rondleiding gekregen van het parlement van Queensland (met 89 zetels - dit is niet eens het nationale parlement!).

Met een nieuwe dosis cultuur konden we daarna weer op pad naar de toeristische bestemmingen. Volgende stop: Surfers Paradise.

Fritz out.

1. Daphne:
    16 september 2014
    tjonge wat een verwennerij! drie stukjes achter elkaar! fijn hoor.
  2. Quirine:
    16 september 2014
    Heb ze allemaal gelezen hoor! Echt heel leuk, love your schrijfstijl Ninja (toch ;)?).
  3. Riemer:
    17 september 2014
    Heej,

Leuk om weer te kunnen lezen over jullie vakantie :) Ik had natuurlijk al het één en ander gehoord van Thomas, maar desondanks vind ik het erg leuk om alles door te kunnen lezen! Ik vond die foto's van dat strand écht heel erg indrukwekkend, het ziet er echt uit als een paradijsje op aarde en kan me alleen maar voorstellen hoe indrukwekkend dat wel niet kan zijn daar te staan.

In ieder geval nog heel veel plezier de komende tijd :D

Xx Riemer