The Sunshine Coast

16 september 2014 - Surfers Paradise, Australië

Heyya!

Na onze prachtige zeiltrip door de Whitsunday Islands hadden we het briljante idee om een nachtbus te pakken richting Hervey Bay. De trip zou ongeveer 12 uur moeten duren, dus dat kan je beter slapend doorbrengen. Heel voorspelbaar stond Funky Frits dus met slaapgebrek en een stijve nek in Hervey Bay. Het was dus een perfecte dag om wat wasjes te draaien en vooral helemaal niks te doen.

Na deze rustdag stond de volgende dag weer een trip op de planning. Fraser Island zou het deze keer zijn. Dit is wel een erg bijzonder eiland, want het is geheel van zand. Dat niet alleen, maar op dit zand groeit een regenwoud. Het is dan ook het enige regenwoud dat op zand groeit (iets met bacterien in de grond die voedingstoffen maken). In een grote 4-wheel-drive bus vertrok Frits van de ene kant van het eiland naar het andere. Daar aangekomen stonden we op een officiele snelweg, maar wel eentje van zand. Het heet de 75-mile beach, en is, verassend genoeg, 75 mijl lang. De eerste stop waren de coloured sands. Deze zouden ongeveer 72 kleuren moeten hebben (funky kon er maar 3 onderscheiden). Daarna gingen we nog langs een schipwrak op het strand, en het regenwoud in. Als laatste hadden we nog een stop bij een meer waar we konden zwemmen, maar daar was het toch te koud voor.

De volgende dag trokken we alweer verder naar Rainbow Beach. Rainbow Beach is vernoemd naar de kleurige zandkliffen die je kan zien vanaf het strand. Frits kon hier ongeveer evenveel kleuren ontdekken als bij de coloured sands. Rond een uur of 4 vertrokken we, samen met twee meiden die we ontmoet hadden, naar een zandduin om daar te gaan sandboarden. Het was erg leuk, maar ook erg vermoeiend want dat zand is nog lastig te beklimmen! Vanaf die zandduin hebben we nog de zonsondergang bekeken. Terug in het hostel hebben we die avond nog een feestje gehad, en de volgende dag gingen we richting Brisbane. Daar zal de volgende blog over gaan.

Hugs and Kisses!!

Funky Frits

1. Daphne:
    16 september 2014
    fijn om jullie berichten te lezen, en leuke foto's erbij! dank je wel!