Charters towers, Bowen, Airlie Beach & Whitsunday Islands

16 september 2014 - Surfers Paradise, Australië

Hoi lieve mensen,

Funky Frits hier met vele verhalen!

Ons verhaal gaat verder als we Townsville verlaten. Na een erg leuke karaoke-avond in Townsville, werden we in de ochtend opgehaald door Brian & Pamela, Thomas zijn achteroom en -tante. Erg aardige mensen en vooral Pamela zorgde ervoor dat er geen pijnlijke stiltes konden vallen. Die dag hebben we iets van 3 uur gereden richting Charters Towers, een oud mijnstadje. Het was superleuk om eens wat meer van het binnenland te zien, aangezien wij alleen de kust zien. Het wordt wel gelijk duidelijk waarom hier iedereen aan de kust leeft, want het land is echt heel droog en het is totaal uitgestorven. En dat terwijl de Australiers het zelf waarschijnlijk niet eens als officieel binnenland beschouwen, aangezien we op een paar uur afstand van de kust waren.

De volgende dag gingen we naar een veemarkt en konden we zien hoe de koeien werden verkocht. Het was erg leuk om al die boeren met cowboyhoeden te zien, ouderwets biedend en prijzen die op krijtborden werden geschreven. We waren ook gelijk beroemd want toen we weer in Charters Towers liepen, werden we gelijk aangesproken door mensen die ons herkenden van de ochtend. Verder was er niet zoveel te zien in Charters Towers dus gingen we maar weer even een bushdrive doen. Die pakte wat langer uit dan gepland, maar daardoor konden we wel een gecontroleerde bushfire zien op de terugweg in het donker.

De volgende ochtend gingen we op weg naar Bowen. Het was een erg leuke rit langs een dam, op bijna alleen dirtroads. Uiteindelijk stopte we in een afgelegen pub voor de lunch (pubs zijn er overal, hoe klein de plaats ook is). Daar hebben we nog met twee mannen gepoolt, 1 van hen was al 80 jaar en sleet zijn dagen daar in de pub.

In Bowen was niet veel te doen, dus de volgende dag werden we afgezet in Airlie Beach. Een wat toeristischer plaatsje, vanwaar je naar de Whitsunday Islands kan. We besloten mee te gaan op een zeilboot met twee overnachtingen. We waren maar met 9 mensen, 2 crewleden, 1 Amerikaans meisje en 3 Italianen. De eilanden waren echt prachtig. De mooiste had een strand die in de top 5 ter wereld stond, en het bestond uit superwit strand. Verder hebben we nog gesnorkelt en Saskia en Nina hebben ook nog gedoken. Terwijl we onderwater waren hadden we een zeeschildpad gezien en we konden heel in de verte een walvis geluid horen maken. Vanaf de boot zagen we trouwens ook nog walvissen en dolfijnen in de verte. Op de laatste dag konden we met een goede wind vrij hard terug zeilen. Afgezien van de erg harde bedden waren het heerlijke dagen.

Dikke knuffel,

Funky Frits

1. Quirine:
    16 september 2014
    Jaaaa jullie hebben gezeild :D!! Superleuk!! Ik ben jaloers hihi maar wel awesome! Ben blij dat het goed met jullie gaat, de foto's op FB zijn ook echt heel gaaf! Heel veel plezier nog! Dikke kus
  2. Bep:
    20 september 2014
    parelwitte stranden, hemelsblauwe zee en lucht…. Ik kan me helemaal voorstellen hoe jullie daar rondgezeild hebben. Veel plezier!!