Mission Beach & Townsville

23 augustus 2014 - Mission Beach, Australië

Hey mates,

What's up? We zijn vandaag teruggekomen van onze boottrip naar de Whitsunday islands. Alleen moeten we nog een stuk of 3 uur doden voordat we de nachtbus kunnen pakken. Dus (obviously) zijn we neergestreken in het internetcafe.

Funky Frits was een beetje teleurgesteld dat er niemand op zijn vorige reisverhaal heeft gereageerd.. Maar voor de enkeling die het wel heeft gelezen, we vervolgen ons verhaal bij Mission beach (zie ook de routepunten).

Mission beach, is een strand met 3 kleine dorpjes die een paar kilometer uit elkaar liggen. (Voor Nederlandse begrippen zijn het gewoon 3 dorpen.) Na ons avontuur op het Great Barrier Reef konden we even wat rustiger aandoen. Misschien wel iets te rustig want er is letterlijk niets te doen in Mission beach. Nu we uit de stad waren, kwamen we ook tot de conclusie dat het wel erg vroeg donker wordt (tussen half7 en 7 uur). Soms (of eigenlijk altijd) vergeet je gewoon even dat het winter is hier, aangezien die uit 25 graden en zon bestaat.

We besloten om de aangeraden Cassowary trail te doen. Cassowaries zijn een soort kleine struisvogels of grote kalkoenen, het is maar hoe je het bekijkt. Hoe dan ook, na een wandeling van 3,5 uur hadden we er nog steeds geen gezien. Wel een hele boel vlinders trouwens.

Na twee nachten hadden we het wel gezien in Mission Beach en gingen we verder naar Townsville. Townsville is een wat grotere plaats en vanaf daar kan je naar Magnetic Island. We besloten de tweede dag daar naartoe te gaan. Toen we aankwamen hadden we even wat advies gevraagd wat betreft wandelingen en snorkelen. We besloten een wandeling van in totaal 3 uur te doen. Jammer genoeg bleek dit in de praktijk 6 uur te zijn. We hebben dus meer dan 20 km gelopen met 1 liter water en twee mueslibars per persoon. We hebben twee keer kort gezwommen in erg mooie baaitjes, en ook hebben we een paar wilde walibies gezien. Het was dus ondanks de wat lange duur, zeker de moeite waard. Uiteindelijk kwamen we uitgehongerd aan om 17 uur 's avonds aan de andere kant van het eiland. Daar zijn we even gaan "lunchen" en toen begon het alweer te schemeren.

De derde dag in Townsville gingen we naar Billabong Sanctuary. Een soort kleine dierentuin met koalas, kangoeroes, dingos, krokodillen, verschillende vogels en wombats. De hele dag door hadden ze daar om het halfuur een uitleg over 1 van de diersoorten. Ook kon je ze dan daarna aaien. Verder sprongen er een paar tamme kangoeroes rond die je kon voeren vanuit je hand. Zie de foto van mij op de kangoeroe.

Het volgende verhaal zal verder gaan bij familie van Thomas (Brian & Pamela) waarmee we Charters Towers hebben bezocht.

Big hug!

Funky Frits

1. Funky Frits:
    3 september 2014
    Volg mij ook op facebook! https://www.facebook.com/funkyfrits
  2. Quirine:
    Hi schatties,

Ik had jullie vorige verhaal gelezen hoor! Echt heel gaaf wat jullie aan het doen zijn! Hier is het zware leven helaas weer begonnen en zitten we weer in de collegebanken (in mijn geval at least...), wel met iets van 25 graden nu though; dat dat dan pas komt als iedereen weer voor studie moet knallen is dan weer minder leuk :P. En Nina, wat ben jij op een foto asosciaal bruin haha! Geniet van jullie mooie reisje en ik vind het superleuk om jullie avonduren te lezen!

Kus voor allemaal!
  3. Ingrid de Waard:
    Ha funky frits,
    Je vorige verhaal is een beetje laat doorgekomen. Vandaar dat er w.s. weinig reactie op is gekomen. Het ziet er allemaal mooi en leuk uit wat jullie beleven.
    Veel plezier nog!
    Ingrid, Jan en Roos
  4. Bep:
    Hey reisgenoten,
    leuk dat er nu foto's bij zijn! Het verhaal had ik zeker gelezen, maar geen reactie gegeven, want Funky leek wat inactief :)
    We zijn jaloers op jullie vrije leventje en avonturen… Geniet ervan! We zijn heel benieuwd naar jullie volgende verhaal. En Funky, lukt het allemaal een beetje met die reisgenoten?
    Have fun!!
  5. Anneke:
    4 september 2014
    Hoi Funky,
    Ga er maar vanuit dat we de verhalen lezen en erg leuk vinden :)
    Leuk om te lezen dat je ook verslaafd bent aan het duiken.
    groetjes van de Sparky's
  6. Joost:
    5 september 2014
    Ik mis nog steeds een foto van een duikende Funky Frits!
  7. Riemer:
    8 september 2014
    Heeej,

Leuk om te horen dat je het zo naar je zin hebt Frits, zal zeker ook zijn door het fantastische gezelschap waarmee je bent? Pas je wel op met al die wilde dieren, je wilt je vulling uiteraard niet verliezen!

Maar even on a more serious note, het klinkt echt als een droomvakantie! 25 graden in de winter, daar mag je hier bijna al blij mee zijn in de zomer.. Is het daar eigenlijk ook zo vochtig als in Nederland of droger in de trend van
    Spanje ofzo? Ik heb in ieder geval genoten van de verhalen en foto's op facebook en hopelijk kunnen jullie de komende tijd nog meer uploaden om ons alleen een blik te laten werpen in het land van jullie prachtige vakantie.

Dikke knuffel,

Riemer