Find the diver!

20 augustus 2014 - Great Barrier Reef, Australië

Hallo kindertjes,

Funky Frits hier :) Sorry voor deze erg verlate update. Internet was erg moeilijk te vinden, vooral in de vorm van een computer.

Funky Frits moet even zijn hersenen kraken want het is alweer twee weken geleden dat we begonnen met duiken. Na de twee dagen in het zwembad moesten we om 5 uur opstaan om op de boot te gaan. Na een wat hobbelige heenweg was Funky Frits een beetje zeeziek, maar het water werd al snel rustiger.

De eerste dag gingen we twee duiken doen. Jammer genoeg kon Nina haar oren niet klaren bij de eerste duik, al ging dat gelukkig dat bij de tweede duik wel. Duiken is echt geweldig, je voelt je zo goed als gewichtloos. En de vissen en het koraal waren echt prachtig. (Foto's zullen volgen, uploaden van foto's is helaas verboden in dit internetcafe omdat het internet dan te sloom wordt. Saskia heeft 1 duik foto's gemaakt met een onderwatercamera en Nina heeft foto's gemaakt op de laatste ondiepe duik.)

Na nog twee duiken op de tweede dag waren Thomas en Nina ook gecertificeerd en mochten we zelf de derde duik doen :). We waren een beetje verdwaald, maar we hadden de grootste lol. We moesten alleen wat langer terugzwemmen boven water. Daarna gingen we ook nog een nachtduik doen. Superspannend om in het donker te duiken, alleen hadden we niet zoveel gezien. Wel een haai, maar die hadden we overdag ook al gezien.

Na nog drie duiken op de laatste dag, gingen we alweer terugvaren. Gelukkig hadden we in de avond nog een afscheidsborrel. Tijdens die borrel was de serieuze verlegen Franse kok plotseling getransformeerd in een echte party animal. Hij was echt hilarisch! Zijn mooiste uitspraak was toch wel: " You are a fucking vegeterienne, but you do drink ze beer? You are crazy!"

De volgende dag gingen we verder naar Mission beach. Daar zal mijn volgende blog verder gaan.

Bedankt voor jullie geduld! En bedankt voor jullie reacties!

Hopelijk zal de volgende blog foto's bevatten.

dikke knuffel,

Funky Frits