Dubai, Singapore & Cairns

18 augustus 2014 - Amsterdam, Nederland

Hoi allemaal, Funky Frits hier. Sorry voor de late update, maar wifi is hier schaarser dan we dachten. Met nog 15 minuten op de klok zal ik in top tempo onze avonturen vertellen. Na ons afscheid op Schiphol, vlogen we eerst naar Dubai en vervolgens naar Singapore.

Singapore is een soort land, eiland en stad in 1. Het enige wat ik eigenlijk wist van Singapore was dat je een hele hoge boete krijgt als je afval op de grond gooit. Het is nog een erg jong land dat net haar 49ste verjaardag heeft gevierd. Afgezien van het feit dat het dus erg schoon is, is het een ook een erg mooie stad. Er zijn heel veel gebouwen met een interessante architectuur en ze houden heel erg van fonteinen, marmer en goud. Ook zie je alleen maar dure auto's, volgens onze taxichauffeur bestond ongeveer de helft van de koopprijs aan belasting voor de staat.

Onze taxichauffeur was trouwens ook van mening dat Singapore eigenlijk gewoon een dictatuur is zich voordoet als democratie. Omdat ene familie Lee (?) alle macht heeft en ook de eigenaar is van het openbaar vervoer etc.

Na twee dagen waarin we heel veel noedels en rijst hadden gegeten was het weer tijd om te gaan.

Via Brisbane vlogen we naar Cairns. Het was een zware reis, want we gingen in de avond weg en we kwamen vroeg in de ochtend aan. Maar door onze jet lag konden we niet echt slapen. Vervolgens moesten we nog twee uur wachten op Brisbane en dan nog twee uur vliegen. Wat er op neer kwam da we gewoon hebben doorgehaald.

Maar nu na 2 lange nachten zijn we weer een beetje bijgekomen en ook redelijk van onze jet lag af. Vandaag hebben we de hele dag doorgebracht in het zwembad om te leren duiken. En vanaf woensdag zullen we 3 nachten op een boot verblijven en vanaf daar een stuk of 10 duiken maken. Waarna Thomas en Nina ook gecertificeerde duikers zullen zijn.

Time's up!

Kusjes,

Funky Frits

1. Joost:
    18 augustus 2014
    Veel plezier bij het duiken. Ik hou mijn adem wel in.
    Nina, ik heb een paar Schipholfoto's naar je facebook-account gestuurd.
  2. Bep:
    18 augustus 2014
    Heel veel plezier bij het duiken! Ik hoop dat jullie, naast alle tropische vissen, ook schildpadden en haaien zullen vinden.
  3. Daphne:
    19 augustus 2014
    fijn dat jullie het leuk hebben. Ik ben benieuwd naar de duikervaringen!
  4. Quirine:
    20 augustus 2014
    Hallo Funky Frits, wat fijn dat jullie het leuk hebben met z'n viertjes! Heel gaaf dat jullie gaan duiken, ik hoop dat ook jij je zwemdiploma hebt ;). Pas je goed op mijn lieve vriendinnetjes en Thomas (ik vind jou ook lief hoor Thom :P)? Ik kijk uit naar jullie nieuwe avondturen! XXXXXXXXX en heel veel liefs!
  5. Joost:
    31 augustus 2014
    Is Funky Frits ondergedoken!?