Under Down Under

1 november 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Hela Hola!

Na the Red Centre stapte we op het vliegtuig naar Tasmanie! Het was een idee dat redelijk tegen het einde van de reis bij ons opkwam, maar we zijn erg blij dat we er langs geweest zijn.

We kwamen aan in Hobart, waar we het geluk hadden dat de volgende dag de Salamanca Market was. Deze markt was erg gezellig. Veel tijd hadden we verder niet, want we trokken 's middags alweer door naar Launceston. Vanuit de bus viel meteen al op dat Tasmanie een stuk groener is dan de rest van Australie. Ook heeft het behoorlijk wat heuvels. Vanaf Launceston begonnen we aan een 4-daagse tour door Tasmanie. De eerste dag gingen we langs de Bay of Fires, wat een strand is waar alle grote rotsen bedekt zijn met rode algen. Het was erg bijzonder en mooi om te zien. Vanaf daar reden we door naar onze slaapplaats. Onderweg kwamen we, en stopte we, nog wel bij vele kleine dorpjes, waar we bijvoorbeeld een kaasproeverij deden en foto's hebben gemaakt van bomen die tot oorlogsmomumenten gemaakt waren.

De volgende dag gingen we langs de beroemde Wineglass Bay (google maar ;) ). Helaas was het bij ons niet zo mooi weer, dus zijn we lekker natgeregend daar. Daarna zijn we langs een sanctuary geweest waar we ook Tasmanian Devils gespot hebben. Funky vond ze nog het meest lijken op een kruising tussen een kleine hond en een grote rat, maar goed, de Tazzies zijn er wel trots op.

Daar mochten we nogmaals een koala aaien en kangaroos voeren, wat altijd leuk blijft.

De laatste twee dagen zaten we weer in Hobart, waar nog genoeg te doen was. Zo zijn we langs Port Arthur geweest; een oude gevangenis op Tasmanie. Hier hebben we een tour gedaan en wat rondgekeken. Ook zijn we langs het Abel Tasman National Park geweest en hebben we een wandeling gemaakt.
We sloten de tour af met een dag die begon op de besneeuwde toppen van Mount Wellington en gingen daarna door naar MONA, een nieuw museum dat nu al een van de highlights is van Tasmanie.

Op woensdag kwamen we Kris weer tegen, die in hetzelfde hostel zat als wij. Het was erg leuk om haar (alweer ;) ) te zien. We hebben met haar en haar reisgenoten (voormalige roommates uit Melbourne) die avond wat spelletjes gedaan. De volgende dag stapte we op het vliegtuig richting Sydney.

Toedles!

Frits

1. Marsha:
    1 november 2014
    Heee!

Echt super leuk om jullie reisverhalen te lezen! Backpacken is een ervaring die je nooit vergeet :) mooi dat t zo goed bevallen is dat jullie toch naar tasmanie zijn gegaan! Heeeel veel plezier nog in nieuw zeeland! Xx
  2. Anita:
    1 november 2014
    Wow, 25 graden 's nachts in het Red Centre!!! Bij ons was het 2 graden, ZO koud! En wat is het daar mooi hè? En inderdaad; hoe anders is Tasmanië. Heel leuk om alles van jullie te lezen. Nu op naar het volgende avontuur; Geniet van Nieuw Zeeland! XXX