Blauwe Bergen & Bed Bugs

11 oktober 2014 - Melbourne, Australië

Hoi lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Na alle kakkerlakken in Sydney was het heerlijk om een paar dagen luxe te hebben, en samen te reizen met de ouders van Saskia. We hadden onze eigen kamer met bubbelbad (!!) in de Blue Mountains. (De Blue Mountains zijn blauw omdat de Eucalyptus bomen een soort vocht afscheiden waardoor er een blauwe mist ontstaat boven de bomen.) We sliepen in een superschattige Bed & Breakfast in een klein dorpje. We konden op loopafstand de beroemde "three sisters" zien en verder hebben we heel veel rondgereden, uitzichtpunten bekeken en wandelingen gemaakt.

Na twee nachten vervolgden we onze reis richting Canberra. Canberra is de hoofdstad van Australie omdat er teveel rivaliteit was tussen Sydney en Melbourne. Daardoor kozen ze voor een plaats er tussenin, op dat moment slechts een cattle station. Ondertussen is Canberra uitgegroeid tot een hele uitgestrekte kleine stad die vooral bestaat uit overheidsgebouwen. Toch hebben we ons nog aardig weten te vermaken met het nationale museum en hebben we een bezoek gebracht aan de eerste en tweede kamer.

Op dit punt hadden we bijna de helft van onze reis bereikt en na een lange bustocht kwamen we aan in Melbourne. Melbourne is een heerlijk stad waar we nu al bijna een week verblijven. We zitten in een superhostel met 4-persoonskamers en gratis ontbijt. Alleen werd Nina op een ochtend wakker met allemaal muggenbulten in haar gezicht en op haar armen, terwijl Saskia nergens last van had. Na het ontbijt gingen we toch maar even googlen want het is vrij raar om zoveel grote muggenbulten te hebben. Misschien zijn het bed bugs (bedwantsen)? We vroegen het bij de receptie en zij dacht dat we gelijk hadden. Dus werd gelijk onze kamer ondersteboven gehaald en mochten we gratis onze kleren wassen terwijl onze tassen werden gestoomd. De bed bugs waren nergens te vinden trouwens en de man was erg gefrustreerd want hij had een week daarvoor nog alle matrassen gestoomd en de kamer geverfd met anti-bed bug verf.

Diezelfde dag wilden we eigenlijk naar Kris toe in Geelong, dus daar kwamen we door deze vertraging pas aan het eind van de middag aan. Samen met Kris en haar huisgenoten zijn we naar een heel leuk Oktoberfest thema feest geweest en de volgende dag hebben we nog even Geelong bekeken. Misschien zien we Kris nog wel een derde keer in Tasmanie of Nieuw Zeeland!

Gelukkig zijn de bed bug beten nu al een stuk minder en zijn ze gekrompen tot normaal muggenbult formaat. Ondanks dat zitten we nog steeds in 1 van de beste hostels tot nu toe. Misschien heeft het iets te maken met de afwezigheid van kakkerlakken, aangezien dat de natuurlijke vijanden zijn van bed bugs (volgens Wikipedia).

Met nog 3 weken te gaan in Australie, hebben we de rest van onze reis maar vast gepland en geboekt. We nemen maandag de "great ocean road" naar Adelaide, daar blijven we een paar dagen en dan hebben we een tour naar de red centre en Uluru (Ayers Rock). Vanaf daar vliegen we naar Tasmanie en daar blijven we nog een kleine week. Daarna vliegen we naar Sydney en dan is het alweer tijd voor Nieuw Zeeland!

G'day G'day,

Funky Frits

P.S. We hebben gehoord dat de mailinglijst het helemaal niet doet, klopt dat?

1. Funky Frits:
    11 oktober 2014
    P.P.S. Zie facebook voor foto's en onze kaart is ook geupdate!
  2. Ingrid de Waard:
    11 oktober 2014
    Mailinglist bij ons werkt prima.
    Wat een toestand met die bedwantsen. Die schijnen inderdaad heel hardnekkig te zijn. Leuke plannen hebben jullie allemaal !Jullie zien veel van het land.
    Checken jullie Funky Frits ook op bedwantsen?
    liefs en veel plezier
    Jan en Ingrid
  3. Anita:
    13 oktober 2014
    G'day Funky Frits en reisgenoten
    Met allemaal schone kleren en tassen dus verder met jullie grote avonturen( elk nadeel hep ze voordeel zei ooit een bekende nederlander....)
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Mooie plannen hebben jullie in een voor mij bekend deel van Australië. Vooral het Red Centre is toch wel heel speciaal. Geniet ervan!
    Groetjes! Anita